^ Back to Top

Klasa I i II SP odwiedziły Nadleśnictwo Koczury

Dnia 27 września 2018r. uczniowie klasy I i II Szkoły Podstawowej w Brennie wraz z uczniami klasy I  II Szkoły Podstawowej w Wijewie udali się na jednodniową wycieczkę, na leśna polane – Koczury we Włoszakowicach. Po przybyciu na miejsce powitał nas pracownik Nadleśnictwa we Włoszakowicach Pan Marek Wąsowicz, który oprowadził dzieci po leśnym ZOO, zapoznał z warunkami życia zwierząt, ukazał nam piękno tego miejsca i życzył nam przyjemnego pobytu. Wszystkie dzieci wraz z wychowawcami udały się na jesienny spacer do pobliskiego lasu w poszukiwaniu okazów jesiennych. Nazbieraliśmy dużą ilość kasztanów, mchu i kory leśnej. Najciekawszym okazem był osiołek, który bardzo cieszył się z naszej wizyty, a okazywał to niesamowitym dźwiękiem. Były wspólne gry i zabawy na wielkim trawiastym boisku. Potem zasiedliśmy wszyscy do wspólnego grillowania przygotowanego przez mamy z naszych klas, którym bardzo serdecznie dziękujemy za przygotowanie posiłku. Po południu zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do naszych domów.

Małgorzata Zielnica

RAJD ROWEROWY

,,100 km na 100-lecie Niepodległości Polski ‘’

Dnia 22 września 2018r. odbył się rajd rowerowy zorganizowany przez mieszkańców Gminy Wijewo. Celem rajdu było upamiętnienie 100 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości, jak również integracja społeczności lokalnej- miłośników rowerowych szlaków. Nie lada wyzwanie postawiło sobie 22 śmiałków- mieszkańców naszej gminy oraz pobliskich okolic, którzy chcieli zmierzyć się z pokonaniem 100 km na rowerach w jeden dzień, ale również ,aby upamiętnić miejsca pamięci ofiar Powstania Wielkopolskiego. Podczas rajdu pogoda dopisywała, kilometry ubywały w miłej atmosferze, dominowała pozytywna energia, ale nie brakowało też momentów trudnych dla wielu z nas…, kiedy zaczynało brakować sił, toczyła się walka z samym sobą, ale można było liczyć na wsparcie i wspólna motywację, bo przecież: ,,Orzeł na piersi zobowiązuje”. Wywalczyliśmy zwycięstwo! (już podejmując to wyzwanie), a wspólne dotarcie na metę było uwieńczeniem naszych kilometrowych zmagań. Satysfakcja i radość z ukończenia rajdu mieszała się z niedowierzaniem, że ,,chcieć to móc”,a przecież ,,apetyt rośnie w miarę jedzenia”, dlatego przed nami już plany na kolejne rajdy rowerowe, na które serdecznie zapraszamy!

Sławomir Klamka

Wycieczka klasowa III z

21 września br. najstarsza klasa w naszej szkole pojechała na wycieczkę, poszerzając wiedzę historyczną z czasów II wojny światowej.

Swoją podróż uczniowie kl. III Zasadniczej Szkoły Zawodowej rozpoczęli od wysłuchania opowiadań przewodnika w Muzeum Gross- Rosen oraz oglądania pozostałości po martyrologii narodu polskiego w obozie w Rogoźnicy, którego jedna z filii mieściła się również w Przybyszowie koło Sławy. Kolejnym punktem było zwiedzanie przepięknego zamku w Książu, gdzie planowano w czasie II wojny światowej przygotować siedzibę dla Hitlera, niemieckiego dyktatora i twórcy III Rzeszy. Ostatni punkt wycieczki to pokonanie ekstremalnej trasy podziemnego miasta – Osówki w Górach Sowich. Wycieczka uświadomiła uczniom, jak wiele jest jeszcze nierozwiązanych tajemnic z II wojny światowej.

Dorota Pytlik

Ubezpieczenie - ostateczny termin

Uprzejmie informuję, że do ubezpieczenia można zgłaszać dzieci do piątku tj. 28.09.2018r.

Jest to ostateczny termin.

Zapraszam do sekretariatu.

Sprzątanie świata

Sprzątanie świata to międzynarodowa kampania odbywającej się na całym świecie w trzeci weekend września. Polega na zbiorowym sprzątaniu śmieci zalegających poza miejscami przeznaczonymi do ich składowania. Jej celem jest wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa. Nasza szkoła również wzięła udział w tej akcji. Uczniowie klasy II branżowej zakasali rękawy i posprzątali teren koło jeziora w Brennie. Dziękujemy uczniom za zaangażowanie i liczymy, że w następnym roku będzie nas więcej.

Regulamin Rajdu - otwórz

Rada Rodziców Szkoły Podstawowej

Uprzejmie informujemy, że spośród ofert na dodatkowe ubezpieczenie uczniów

została wybrana oferta PZU NNW EDUKACJA

Suma ubezpieczenia wynosi 12.000,00 zł

składka roczna 44 zł za ucznia

Rodzice, którzy chcą ubezpieczyć swoje dzieci proszeni są o wpłatę składki

oraz złożenie podpisu na liście osób zgłaszanych do ubezpieczenia

w sekretariacie szkoły do dnia 22 września 2018r.

Rada Rodziców Branżowej Szkoły I stopnia

Uprzejmie informujemy, że spośród ofert na dodatkowe ubezpieczenie uczniów

została wybrana oferta PZU NNW EDUKACJA

Suma ubezpieczenia wynosi 12.000,00 zł

składka roczna 52 zł za ucznia

Rodzice, którzy chcą ubezpieczyć swoje dzieci proszeni są o wpłatę składki

oraz złożenie podpisu na liście osób zgłaszanych do ubezpieczenia

w sekretariacie szkoły do dnia 22 września 2018r.

SZANOWNI   RODZICE !

Zwracamy się do Państwa z prośbą o wpłaty na Radę Rodziców.

Realizacja wielu przedsięwzięć związanych ze szkołą jest uzależniona od stanu konta Rady Rodziców.

Wpłaty można dokonać u wychowawców klas oraz w sekretariacie szkoły.

W roku szkolnym 2018//2019 składka na Radę Rodziców

zarówno w Szkole Podstawowej jak i Branżowej Szkole I stopnia

wynosi 20 zł. za każdego ucznia na cały rok.

Serdecznie dziękujemy

Rada Rodziców

Rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019

3 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. O godzinie 8.00 zgromadziliśmy się na Mszy Świętej, a następnie w sali gimnastycznej. Tu, pod hasłem „Tworzymy nową historię”, zaczęliśmy pisać kolejną już historię naszej szkoły. Od teraz mamy szkołę podstawową i branżową. W związku z tym powitały nas dwie Panie Dyrektor – Barbara Wilińska i Lilla Kubicka. Głos zabrali także zaproszeni goście – Wójt Gminy Wijewo – Pan Mieczysław Drożdżyński oraz Przewodniczący Rady Gminy – Pan Stanisław Kasperski. Dzieci  i młodzież wystąpiły w krótkiej części artystycznej, połączonej z uczczeniem pamięci ofiar II wojny światowej.

Dla całej społeczności szkolnej zaczyna się coś nowego, coś dobrego i długo wyczekiwanego, dlatego przedstawiciele rodziców, uczniów i nauczycieli podziękowali z bukietem w rękach Panu Wójtowi za okazaną troskę, zrozumienie i danie nadziei na przyszłość.

Agata Sadowska-Nędza

Rozkład jazdy autobusu szkolnego

dla uczniów Szkoły Podstawowej w Brennie

oraz Branżowej Szkoły I stopnia

im. Powstańców Wielkopolskich w Brennie

obowiązuje od 4 września 2018r.